O Concello presenta o Festigual, Festival de Artes pola Inclusión Social

O concelleiro de Culturas, Deporte e Coñecemento, José Manuel Sande, e a edil de Igualdade e Diversidade, Rocío Fraga, presentaron esta mañá a primeira edición do Festi= Festival de Artes pola Inclusión Cultural, que se celebrará desde o día 2 de novembro ata o 14 de decembro en A Coruña. A proposta, que se expandirá por diversos espazos da cidade e cuxa data central será o Día Internacional das Persoas con Diversidade Funcional e Sensorial, emana da convocatoria do Programa Cultura Accesible e Inclusiva, posta en marcha polo Concello de A Coruña e a Fundación Emalcsa co obxectivo de favorecer a inclusión e a accesibilidade das persoas con diversidade funcional, sensorial ou cognitiva na vida cultural e artística, excluíndo calquera barreira ou impedimento que dea lugar a súa discriminación.

“O Festi= comprende unha serie de accións en relación aos sete proxectos artísticos resultantes da primeira convocatoria de Cultura Accesible, e poñerá o colofón á actividade cultural e inclusiva deste ano”, destacou José Manuel Sande, quen recordou que ata o 15 de novembro “está aberta a convocatoria da segunda edición do Programa Cultura Accesible”.

Así, o Festi= Festival de Artes pola Inclusión Cultural encherá A Coruña dunha programación apta para todos os públicos con varias citas e proxectos que abarcan distintas disciplinas artísticas e que arrancará este xoves, 2 de novembro. “O Festi= será un punto de encontro para que toda a cidadanía teña a oportunidade de coñecer e gozar da cultura sen barreiras. Non se trata só que as persoas diversas poidan acceder á cultura, senón tamén que sexan produtoras e formen parte dela. Esta ruptura de barreiras enriquece á cultura”, sinalou a concelleira e Vicepresidenta de la Fundación Emalcsa, Rocío Fraga, quen avanzou que a proposta terá como día central do programa o 3 de decembro, o Día Internacional da Diversidade Funcional e Sensorial, “unha xornada especialmente repleta de actividades no que as entidades sociais locais que traballan no ámbito das diversidades serán as verdadeiras protagonistas”.

Festigual Programa Cultura Accesible e Inclusiva

A concelleira detallou durante a súa intervención a lista de proxectos participantes e entidades implicadas nesta primeira edición do Festi=, como son Dibuja tu sello, da Sociedad Filatélica de A Coruña; Un museo en movimiento, da Asociación de Amigos del Museo de Bellas Artes de A Coruña; Torre de Babel, da Asociación Cultural para la Integración Social Diversos; Desde lo invisible, de La Quinta del Arte; Músicas participativas e inclusivas, de Demusicade; Músicas participativas e inclusivas, da Asociación Cultural Tres por Cuatro; Un día de Cine, da Asociación Proyecto Máscaras; e o Ciclo de lírica inclusiva de la Asociación Amigos de la Ópera de A Coruña. Ademais, de cara a esta primeira edición del Festi=, tamén se implicarán a cantante Guadi Gallego, que presentará o seu disco El mundo está parado; o proxecto María Fumaça, liderazgo por Uxía; e Caxoto, que dará a coñecer o espectáculo La trastenda de los cuentos: unas gafas como las del abuelo, que combina lengua oral e lengua de signos. A edil destacou que a amplitude desta programación “é posible grazas ao traballo conxunto do Concello de A Coruña e da Fundación Emalcsa con axentes implicados na inclusión, como é o caso das entidades Velgasa, Repsol e Fundación María José Jove, colaboradoras no programa”.

Programación expandida

O Festi= comezará as actividades da súa programación expandida co Ciclo de Lírica Inclusiva da Asociación de Amigos de la Ópera de A Coruña, que desde o 2 de novembro estará no Centro Cívico dos Mallos e o 16 no Centro Cívico de Monte Alto. Ambas citas terán lugar ás 18.30 horas. O 23 de novembro a Casa da Agua acollerá o espectáculo Experimentadanza, da Asociación Diversos, desde as 20:00 horas. De sucesivo, e na semana previa ao Día Internacional da Diversidade Funcional e Sensorial, os días 28, 29 e 30 de novembro celebrarase un Obradoiro de Formación de A Quinta do Arte, que culminará coa presentación do proxecto ensaiado na programación especial de cara a 3 de decembro. Ademais, do 9 a 26 de novembro poderase visitar no espazo para exposicións da Casa da Cultura Salvador de Madariaga a mostra da Sociedad Filatélica, e a Fundación María José Jove acollerá unha mesa redonda promovida por Demusidade.

O groso da programación, que se pode consultar na web municipal www.coruna.gal/igualdade/festigual, terá lugar o 3 de decembro. Pola mañá celebrarase na praza de María Pita un acto protagonizado e organizado polas entidades sociais vinculadas ás diversidades da cidade e do área metropolitana, ademais dunha acción sorpresa de Guadi Gallego e a actuación de María Fumaça. Ao mediodía a actividade trasladarase ao Centro Ágora, “co obxectivo de realizar unha gran romaría das diversidades pero baixo cuberto polas condicións climatolóxicas”, especificou Fraga.

Na programación terá lugar un almorzo aberto ao veciñanza, e haberá actuacións de Demusicade –14.30 horas–, Torre de Babel –16.00 horas– e Tres por Cuatro presentando a Robert Pier e alumnado –17.00 horas–, ademais da proxección de Un día de cine a las 17.30 horas. De sucesivo, presentarse a montaxe ensaiado nos obradoiros previos de La Quinta del Arte; ás 18.30 horas o obradoiro Un museo en movimiento, da Asociación de Amigos del Museo de Bellas Artes; e ás 19.00 horas o espectáculo Unas gafas como las del abuelo, de Caxoto. Finalmente, ás 20.00 horas, Guadi Gallego cerrará a programación cun concerto no auditorio.